Twitter'da Paylaş !

20 Şubat 2011 Pazar

Aşkta Tanıma Teorisi

Evet,

Hep merak etmişimdir.Bir insan tanıdıkça mı sever sevdikçe mi tanır? Bugün ki yazımda bu konuyu ele almak istedim :

İnsanlar günümüzde öyle bir noktaya geldi ki,sosyal paylaşım sitelerinden bile tanıştıkları kişilerle sevgili oluyor hatta evleniyorlar.Peki sizi her güldüren,yazısı düzgün olan,yakışıklı veyahut güzel olması sizi kendisine bağlamak için yetiyor mu? O insanı hiç tanımadan,arkadaşlarını,ailesini,ne yaptığını,neleri sevdiğini bilmeden sevmek..Zordur doğrusu ama yapanları da merak etmiyor değilim.Mutlular mı acaba diye..Ben aşkta tanıma sürecine inanır ve uygularım.Öyle ilk günden,'benimle sevgili olur musun?' filan diye açılanlar da var ama maalesef yapacak bir şey yok.

Aşk nesnel bir kavram değildir zaten.Özneldir.Kişiden kişiye değişir,belki de aşk anlayışları budur..Ne dersiniz? Sizce aşk onlar için o kadar basit mi? Günden güne değişebilir mi? Sevse de sevmese de aşık olabilir mi? Bu noktaya geldiyse durum,çeviremeyiz artık.O halde anlatalım düşüncelerimizi.. Sevdikçe tanımak : Aslında bu çok zor bir durum.Siz o kişiyi her şeyi ile çoktan kabul etmişsiniz.Peşin peşin anlaşılmış gibi.Sizi ona bağlayan bir şey olabilir ama eğer tanımıyorsanız bu aşk olamaz.Ama konuşmasına,oturuşuna,kalkışına hayran olmuş olabilirsiniz.Çünkü inan ki aşk bu kadar hızlı değildir.Gelişmesi ve gerçekleşmesi sabır ister. Ya tanıdıkça sevmek : Bu aşka daha yakındır.Ama bundan da yanılma payı vardır,sevdiğinizi sanıyorsunuzdur ama başka hisler besliyor da olabilirsiniz.Tanıdıkça sevmekte en güzel şey,onun her özelliğini her yaptığını kendinize alırsınız.Nasıl mı? Diyelim ki o sizin sevdiğiniz hiç bir şeyi sevmiyor.Eğer aranızda da aşk bağı varsa yavaş yavaş alışırsınız.Onun sevdiği şeyler senin birden vazgeçilmezlerin olur.Ne demiş üstad Şeref Öztürk : 'Aşkı Tanımak Seni Tanımakmış.' Aynen de öyle..

Bir şiirim var bu konu için,onu da yazmak istedim. :

'Tanıyorum yavaş yavaş seni..
Alıştım yavaş yavaş gözlerine..
Hiç bir şeyim değildin ama,
Her şeyim sensin şimdi..
Tanıyorum seni
Ve tanıdıkça seviyorum.
Her güzele senin adını veriyorum,
Bilmiyorum..
Belkide ölürcesine seviyorum.'


(Yazıma vakit ayırıp okuduğunuz için çok teşekkür ederim,ağzınıza sağlık :) )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder